Moschino – zabawa w modę
Marka Moschino istnieje od 1983 roku z inicjatywy projektanta Franca Moschiny, absolwenta słynnej mediolańskiej szkoły designu – Istituto Marangoni. Początkowo specjalizowała się głównie w produkcji kobiecych casulowych ubrań prêt-à-porter, jednakże z czasem asortyment stopniowo rozszerzył się o stroje wieczorowe, bieliznę, obuwie, akcesoria, perfumy, w tym asortyment przeznaczony dla mężczyzn i dzieci. Mimo, że metka włoskiego domu mody od lat wypełnia garderoby największych gwiazd, jego filozofia zakłada wychodzenie poza high-fashion, naprzeciw klientom reprezentującym klasę średnią. Dlatego w 1988 roku stworzono mniej kosztowną linię – Cheap and Chic – stylistycznie utrzymaną w ekskluzywnej estetyce.
Moschino obecnie jest własnością grupy Aeffe, a stanowisko dyrektora kreatywnego obejmuje Jeremy Scott. Produkty dystrybuowane są do ok. 86 krajów świata. Marka ma na swoim koncie liczne kolaboracje z międzynarodowymi gwiazdami muzyki – jak chociażby Madonną, Lady Gagą czy Kylie Minogue – których trasy koncertowe uświetniały specjalnie przygotowane na tę okazje outfity. Podobne rzecz się ma w przypadku środowiska sportsmenów. W 2006 roku zaprojektowano stroje na ceremonie otwarcia Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Turynie. Co więcej, włoskie logo pojawiło się również w popularnej grze wideo od Electronic Arts. Dodatek The Sims 4: Moschino zawierał teksturę ubrań zainspirowanych kolekcjami tego brandu.
Moschino – satyra w modzie
Oryginalność stylu wykreowanego przez Franco Moschinę polega na przekornym podejściu do mody i trendów. Do jednych z najbardziej pamiętnych jego dzieł zaliczają się m.in. czarna krótka spódniczka uszyta z jeansu, ozdobiona plastikowymi jajkami sadzonymi czy pikowana kurtka wysadzana nakrętkami od butelek. Propozycje Moschino to istna zabawa ubiorem, w której klasyczne rozwiązania w duchu eleganckiego minimalizmu są przełamywane odważnymi, ekstrawaganckimi aplikacjami, a do ich wykonania używa się nietypowych tkanin. Całość odznacza się przewrotnością, dosłownością oraz poczuciem humoru i ironii. Nowatorski charakter Moschino zdobył serca licznego grona wielbicieli, a koncern nadal poszerza swoje zasięgi, podbijając kolejne światowe rynki. Trafia do osób, które pragną, aby ich ubiór wyróżniał się nonszalancją, zawadiackim humorem i wyczuciem dobrego stylu. W bogatym katalogu marki nie brakuje, zarówno wytwornych kreacji jak i miejskiego luzu – zainspirowanego geometrią, abstrakcją oraz popkulturą. Jest to z pewnością przykład luksusowej sztuki użytkowej, na której widok nie można pozostać obojętnym.
Moschino w ofercie sklepu e-Catwalk
Nic więc dziwnego, że wizerunkowe szaleństwo włoskiego domu mody ma swoich fanów także w Polsce. Asortyment Moschino jest dostępny również dzięki sprzedaży internetowej. Sklep internetowy e-Catwalk posiada szeroką ofertę towaru w atrakcyjnych cenach. Można tam znaleźć m.in. dwie główne odsłony tej marki:
Moschino Boutique
- Moschino spódnica;
- Moschino rękawice;
- Moschino szal / szalik;
- ...
Moschino Underwear
- Moschino t-shirt;
- Moschino bluza;
- Moschino strój;
- Moschino stanik;
- Moschino body;
- ...
Sprawdź cały asortyment marki: Moschino Underwear Moschino Boutique